Atgriezties

Pēdējos 5 gados Latvijā reģistrēti 1394 ar traktortehniku saistīti ceļu satiksmes negadījumi

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) statistika liecina, ka pēdējos 5 gados ar specializētās lauksaimniecības tehniku (traktori un to piekabes) saistīto ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk – CSNg) skaits ir vidēji gandrīz 279 negadījumi gadā. “Lai arī nereti izskan viedoklis, ka specializētā lauksamniecības tehnika salīdzinoši reti iekļūst CSNg, tāpēc tai nepieciešams piemērot īpašus noteikumus attiecībā uz OCTA iegādi, statistika apliecina pretējo – negadījumi notiek salīdzinoši bieži, turklāt to nodarītie zaudējumi ir ievērojami lielāki nekā CSNg, kuros iekļuvuši, piemēram, vieglie transportlīdzekļi,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

 

2024.gadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, bija vērojams samazinājums ar traktortehniku saistīto CSNg daudzumā, savukārt aizpērnais gads jāatzīmē kā absolūts rekordgads negadījumiem, kuros iesaistīta specializētā lauksaimniecības tehnika. “No reģistrētajiem pieteikumiem varam secināt, ka CSNg skaits, kuros iesaistīta traktortehnika, aizvien ir salīdzinoši liels. Turklāt apdrošināšanas atlīdzības, kas tiek izmaksātas par specializētās lauksaimniecības tehnikas CSNg rezultātā nodarītajiem zaudējumiem, ir salīdzinoši lielākas kā citu transportlīdzekļu izraisītās,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs, norādot, ka pēdējos piecos gados vidējā atlīdzība par traktortehnikas izraisītu CSNg bijusi aptuveni 2250,00 EUR, kamēr citu transportlīdzekļu – aptuveni 1500 EUR.

 

Gads Traktortehnika – CSNg izraisītājs Trakstortehnika – CSNg cietušais Vidējā atlīdzība par traktortehnikas izraisītu CSNg (EUR)
2020 206 31 2534,00
2021 262 32 1566,00
2022 261 30 2561,00
2023 295 25 2476,00
2024 221 31 2155,00

 

Pēdējos piecos gados negadījumos, ko izraisījusi traktortehnika un tās piekabes, kopumā cietušas vai bojā gājušas 17 personas. Lielākais cietušo un bojāgājušo skaits bijis tieši pērn – 5 personas.

 

Gads Cietušās un bojāgājušās personas
2020 4
2021 4
2022 2
2023 2
2024 5

 

OCTA likuma pašreizējā redakcija paredz, ka specializētā lauksaimniecības tehnika ir apdrošināma arī tad, ja tā netiek izmantota ceļu satiksmē, bet tiek lietota vietā, kur iespējama transportlīdzekļa braukšana. “Ļoti bieži dzirdam argumentu, ka traktortehnika praktiski nepiedalās ceļu satiksmē un tiek izmantota vienīgi lauku darbos. Tomēr arī lauku darbos vai pārvietojoties pa piemājas pagalmu, iespējams nodarīt bojājumus trešās personas mantai, vai vēl ļaunāk – cilvēkiem,” skaidro J.Abāšins, piebilstot, ka to CSNg skaits, kur atbildīgs ir traktortehnikas vadītājs, ir krietni lielāks, nekā negadījumi, kur traktortehnika ir cietusī puse, līdz ar to šāda likuma prasība ir likumsakarīga.

Pielikumi

Sīkdatnes

Šī tīmekļvietne izmanto sīkdatnes, kas nodrošina tīmekļa vietnes darbību (t. sk. pārvaldību, pieejamību) un citas Jūsu izvēlētas sīkdatnes. Uzzini vairāk Sīkdatņu izmantošanas politikā un Datu apstrādes politikā. Savu izvēli jebkurā laikā varēsi mainīt, aktivizējot saiti Sīkdatņu iestatījumi.